honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



10/23/2017

DIVIDING BLUEBELL BULBS (ブルーベル球根の分球)



Two years ago I planted twenty bulbs of English bluebell in a wooden container.
They flowered beautifully in spring last year and this year.

October 2015

April 2016
April 2017

2年前に木製の鉢にイングリッシュブルーベルの球根を20個植えました.
そして去年の春、今年の春と綺麗に咲きました.


I lifted the bulbs last weekend, and noticed that the number of bulbs increased five times, more than two third of which are small
 (and their roots have already grown well). 
So, I selected larger bulbs and replanted two dozens of them in the pot. 
The rest were planted in a rectangular plastic container to grow larger. 

English bluebell bulbs in the pot

Two dozens of larger bulbs were replanted in the pot.

The rest of bulbs were planted in plastic container. 
先週末、球根を掘り出したところ球根数が5倍ぐらいに増えていましたが、
その3分の2は小さい球根でした.
(すでに根がよく伸びていました)
それで、大きい球根を選んで鉢に20個あまり植えて
残りは球根を大きくするために長方形のプラスチックのコンテナに植えました.

No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.