honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



1/14/2018

SWEET PEA FLOWERS IN JANUARY (一月に咲くスイートピー)



Today I found sweet pea flowers in our garden.
I sew seeds last October, expecting flower in next spring, therefore,
I was really surprised. 
The flowers were in the back of the stump of died plum. 
The flowers are so beautiful, and they made me happy.

Blue painted bamboo tripods for sweet pea made in October
10月に作った青く塗ったスイートピーの三脚形支柱

In the back of the plum stump.
スモモの切り株の裏側



庭で今日、スイートピーの花を見つけました。
春に花が咲くように昨年10月に種を蒔いていたので、
本当に驚きました。
枯れたスモモの木の裏側にありました。
とっても綺麗で、うれしくなりました。


にほんブログ村 花・園芸ブログ イングリッシュガーデンへ

にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.